YOUR CART

Du har inga produkter i varukorgen.

YOUR CART

Du har inga produkter i varukorgen.

Välj en sida

FRÅGOR OCH SVAR

Det dyker såklart upp en hel del frågor runt ett sådant här projekt. Här nedan försöker jag samla de vanligaste frågorna.

Vad är en digital assistent/chatbot?

Dess populäritet har växt de senaste åren. Det är en tjänst som konverserar med dina webbplatsbesökare på ett mänskligt sätt men med smart intelligens under skalet.

En digital assistent kan kapa kostnader för din kundtjänst eftersom de per automatik kan besvara de vanligaste frågorna som ställs, plus att de kan göra det dygnet runt! En digital assistent kan även användas till att öka försäljningen genom att de enkelt kan samla in e-postadresser för återkoppling.

En avancerad digital assistent använder sk NLP (Natural Language Processing). Det innebär att chatbotten kan träna sig till att besvara frågor som besökaren skriver till den.

Fördelen med en digital assistent är som sagt att den är i drift dygnet runt, kan besvara vanliga frågor utan mänsklig inblandning, kan sända ut meddelanden till de som kontaktat ditt företag med otroligt snabb återkoppling, att jämföras med e-post.

Det finns mängder med uppgifter en digital assistent kan klara av, det går inte på långa vägar att få med allt här så jag rekommenderar att du söker på Google efter digitala assistenter/chatbottar om du är mer intresserad. Klicka här för att söka

Läs även denna artikel

Vad är NLP?

NLP står för Natural Language Processing och är en del av formen AI. Med hjälp av NLP kan du ställa frågor och fraser till din chatbot som med träning sedan kan tolka dessa och svara på ett naturligt sätt.

Läs mer

Hur ser betalmodellen ut?

Vår betalmodell är en prenumerationsmodell där man betalar en fast startavgift och får då testa tjänsten i 3 månader. Sedan kan man förlänga avtalet enligt önskemål. Se vår sida för tjänster om du vill veta mera.

Betalningsvillkor

Jag har övriga önskemål

Ett projekt startar alltid med en mindre analys av ditt företags behov. Jag driver i dag detta som ett hobbyprojekt och kontakt sker främst via telefon/skype. Vid vårt uppstartsmöte sätter vi en månadskostnad som överensstämmer med dina önskemål. Om du senare vill utöka detta så omförhandlar vi bara detta inför kommande månad. En nedgradering eller avslutande av tjänst görs endast årsvis.

Vad händer när abonnemangstiden går ut?

Betalmodellen löper som en prenumeration enligt avtal. Inför varje ny period får du en förfrågan om du vill förlänga kontraktet. Ett besked måste finnas innan föregående period löpt ut.

Hur kommer vi igång?

Ett projekt startar alltid med en mindre analys av ditt företags behov. Jag driver i dag detta som ett hobbyprojekt och kontakt sker främst via telefon/skype. 

Jag behöver vid uppstartsmötet veta vad du tänker att din digitala assistent ska utföra, vilken målgrupp och tonalitet den ska ha, hur ofta du tänker dig att den behöver uppdateras och hur vi förmedlar material och kommunicerar mellan oss på bästa sätt. Om du vill använda DialogFlow kommer botten att tränas kontinuerligt och vi behöver ha löpande kontakt för att förse den med rätt information.